mia si giegie rabbit

malas

anynghasayo=)
betul kah spelling aku tu ? hehe abaikan abaikan..weh weh,, harini kan kan aku nak cerita lah..
alamak gedik pulak kan aku ni nak membebel kat sini.. tak reti puasa ka ?
huh,, xpe aku tak kira mahu story mory juga lah..
i wanna ask 1Ques,, 
korang ada rasa malas malas tak ?
mesti ada kan ? korang tak payah nak tipu sangat ngn aku lah kan,,
cuba lah jujo sikit.. ni nak hipokrit.. bajet nak bagitahu yang kau tu rajin sangat..
huh,, siyes wei.. sejak akhir zaman ni .. adoiii,, silap silap,,
terCELUPAR pulak.. i mean,, sejak akhir akhir ni kan.. aku ni jadi pemalas sangat wei !
mama aku hari hari bising disebabkan anak "DARA" dia yg cumil mumil niy,,, jadi semakin pemalas! 
_dulu pun pemalas gak tpi x de r seteruk niy_
oke oke.. antara situasi yg boleh menampakkan kemalasan aku tu..
time bgun pagi pagi wei,, dulu dulu kalau time cuti kn kn.. alarm clock yg tlong kejutkan.. bukan main pantas lagi aku bangun dengan rambut aku kusut masai macam PONTIANAK REMAJA hehe,,
tapi sekarang.. jgn hrpkn lgi jam loceng... mama aku sampai menjerit kjut kan aku pun aku boleh tak sedar.. kalau sedar pun wat2 pengsan je atas katil tu punya lah MALAS!
HEY,, kalau belajar lagi lah.. dalam kelas asik tertido jeeee... adodoi,, nak wat cmne niy ?humm,,, risaw wei kemalasan aku ni menjadi jadi..SPM nak dekat wei nak dekat.. !!
oleh kerana aku punya masalah niy dah semakin teruk! so aq search la.. kat google,, cmne nk atasi malas niy... oke here i wanna share with you alll how to overcome laziness

  1. Amalkan doa mengelak diri dari malas
  2. Ingat sasaran dan matlamat diri anda
  3. Teknik 10 Minit Aje
  4. Banyak membaca bahan motivasi
  5. Susun dan mudahkan jadual anda
  6. Rehat dan tidur yang cukup
  7. Bersenam dan beriadah
  8. Berkawan dengan orang yang positif
  9. Amalkan teknik pernafasan
  10. Suarakan moto anda
taapi .... aku  tetap malas,, humm..
anyone can help me ?
plishhhhh =(



hari hari aku macam ni .. hum teruk kan aku.. asik mengeliat tido.. tu je keje aku... 

KHAS UNTUK KAWAN2 5 anggerik juga =)

No comments: